Poznań, Kaliska 1
Czynne pn - czw 09:30 - 18:00 / pt 10:00 - 18:00 / sb 10:00 - 14:00

Regulamin

I. Informacje ogólne
Firma Doliński Łukasz ZNAK.PL zarejestrowana i prowadząca działalność gospodarczą pod adresem Kaliska 1, 61-131 Poznań, NIP: 6991821415 świadczy usługi sprzedaży i naprawy sprzętu elektronicznego dostępnego w sklepie stacjonarnym jak i sklepie internetowym www.znak.pl.

Pełne dane firmy
Doliński Łukasz ZNAK.PL
ul. Kaliska 1, 61-131 Poznań
NIP: 6991821415
tel: 61 875 0585
sklep@znak.pl
czynne: pn – pt 09:30 – 18:00, sb 10:00 – 14:00
Nasz numer BDO: 000491797
konto bankowe
BRE Bank Wydział Bankowości Elektronicznej mBank
15 1140 2004 0000 3202 6285 5930

Wszelkie zapytania dotyczące sprzedaży, serwisu czy reklamacji towarów i usług należy składać osobiście w siedzibie firmy na ul. Kaliskiej 1 w Poznaniu lub wysyłając wiadomość email:
- Sprzedaż, zwroty towarów – sklep@znak.pl, tel: 61 875 0585
- Serwis zakupionych produktów – serwis@znak.pl, tel: 61 875 0619

1.Obowiązki sprzedawcy Doliński Łukasz ZNAK.PL
- Jako sprzedawca zobowiązujmy się do sprzedaży towarów wolnych od wad fizycznych i prawnych, których parametry zostały opisane w specyfikacji.
- Sprzedajemy towary nowe jak i używane. Jeśli towar jest używany to jest taka informacja znajduje się w opisie specyfikacji. Określenie towar używany nie dotyczy produktów, które zostały rozpakowane w celu prezentacji klientowi, a które są w pełni sprawne, nie posiadają żadnych wad oraz śladów użytkowania, przy czym opakowanie danego towaru może być naruszone.
- Jeśli towary posiadają wady i sprzedawane są taniej niż takie same towary bez wad to taka informacja zawsze znajduje się w opisie produktu na stronie sklepu www.znak.pl. Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie lub emailowo (patrz: Pełne dane o firmie)

II. Sprzedaż towarów
Towary można nabyć w sklepie stacjonarnym na ul. Kaliskiej 1 oraz w sklepie internetowym dostępnym pod adresem ww.znak.pl. Oferta produktowa w sklepie stacjonarnym i internetowym nie jest w pełni zgodna. Również ceny na te same produkty mogą być inne. Wynika to z tego, że oferta w sklepie internetowym jest przygotowywana w oparciu o dostępność i aktualne ceny u naszych dostawców. W sklepie stacjonarnym ceny dodatkowo są obliczane wg dostawców jak i wg naszego stanu magazynowego. Jeśli produkt stanieje u dostawców to cena w sklepie stacjonarnym może być wyższa bo towar został zakupiony wcześniej w wyższej cenie lub niższa, jeśli nasz wcześniejszy zakup był w niższej cenie niż obecna u naszych dostawców. Produkty można zakupić składając zamówienie poprzez sklep internetowy (z rejestracją lub bez), telefonicznie lub emailowo. Składając zamówienie przez sklep internetowy znak.pl klient otrzymuje wiadomość za pomocą emaila o rozpoczęciu realizacji zamówienia, status zamówienia zmieni się na „Przyjęte do realizacji”. Po weryfikacji zamówienia klient otrzymuje telefonicznie lub emailowo informację, czy zamówienie może zostać zrealizowane na określonych przez klienta warunkach.

Jeśli zamówienie nie może zostać zrealizowane ze wglądu na brak zamówionego produktu w cenie z zamówienia, klient otrzyma taką informację i zamówienie może zostać anulowane, aby realizacja nie naraziła firmy Doliński Łukasz ZNAK.PL na straty finansowe. Po weryfikacji zamówienia i potwierdzeniu możliwości jego zrealizowania, klient otrzyma o tym informację i zostanie poproszony o dokonanie płatności, jeśli jako płatność została wybrana opcja przedpłaty.
Sposoby zapłaty za towar: przelewem, przelewem online, BLIKiem, gotówką, kartą, ratami, leasingiem, kartą podarunkową. Sposoby odbioru towaru: osobiście w sklepie stacjonarnym, wysyłka kurierem, wysyłka do paczkomatu.

Czas realizacji zamówienia, sposób płatności, zmiana warunków zamówienia (cena, produkty) odbywają się za pomocą rozmowy telefonicznej lub emailowo. W przypadku wysyłki towaru do klienta, klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu odbieranego towaru w obecności kuriera dostarczającego towar lub przed kamerą w paczkomacie, aby mógł udowodnić, że uszkodzenie nie powstało u niego po odbiorze towaru w przeciwnym razie reklamacja może zostać odrzucona.

Jeśli zamówiony towar nie jest odbierany osobiście w sklepie to zawsze wystawiamy klientowi fakturę, która jest przesyłana na email z zamówienia internetowego lub załączana w postaci pliku PDF do zamówienia. Można ją wtedy pobrać w panelu zamówień.

Treści cyfrowe
Nie jesteśmy producentem treści cyfrowych, a jedynie ich dystrybutorem. Kupując treści cyfrowe zawierasz umowę z licencjodawcą. Jeśli taka umowa nie istnieje to obowiązują wtedy zapisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jeśli treść cyfrowa została dostarczona na nośniku CD lub DVD, odpowiadamy jedynie za wady nośnika. Nie odpowiadamy za wady treści. Jeśli zakupisz programy w zamkniętym opakowaniu, które to opakowanie otworzysz, nie możesz ich zwrócić. Prawo do odstąpienia od umowy wygasa.

IV. Gwarancje i reklamacje
- W przypadku kiedy towar został zakupiony przez osobę fizyczną (nie firmę) nabywca towaru może reklamować towar lub usługę z tytułu niezgodności towaru z umową w okresie do dwóch lat liczonej od daty odbioru towaru w sklepie stacjonarnym lub dostarczenia towaru poprzez firmę spedycyjną (kurier, paczkomat)
- W przypadku kiedy towar został zakupiony przez firmę (nie osobę fizyczną) nabywca towaru może reklamować towar lub usługę z tytułu rękojmi w okresie do dwóch lat liczonej od daty odbioru towaru w sklepie stacjonarnym lub dostarczenia towaru poprzez firmę spedycyjną (kurier, paczkomat)
- Gwarancja – duża część produktów sprzedawanych przez firmę Doliński Łukasz ZNAK.PL posiada gwarancję producenta dłuższą niż 2 lata. Warunki gwarancji dołączone są wtedy do wyposażenia zakupionego urządzenia lub w opakowaniu znajduje się informacja, gdzie z warunkami gwarancji na stronie internetowej producentamożna się zapoznać. Aby otrzymać konkretne warunki gwarancji na dane urządzenie należy skontaktować się producentem danego urządzenia lub poszukać informacji na stronie internetowej producenta.

Nabywca urządzenie może skorzystać z ustawowego prawa do reklamacji produktu z tytułu niezgodności towaru z umową, rękojmi lub z gwarancji, którą dał producent urządzenia. Skorzystanie z gwarancji nie ogranicza korzystania z praw konsumenta czy rękojmi.

Wyłączenia:
Część produktów oferowana przez Doliński Łukasz ZNAK.PL to elementy eksploatacyjne, które ulegają naturalnemu zużyciu
1) Baterie - na baterie udzielamy rocznej gwarancji na działanie. Jednak w związku ze zużyciem baterii, okres podtrzymywania zasilania danego urządzenia z biegiem czasu zmniejsza się, gdyż bateria w sposób naturalny traci swoje pierwotne właściwości
2) Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne - Każde urządzenie tego typu przewidziane jest na określoną ilość wydruków w określonym czasie. Jeśli urządzenie ulegnie uszkodzeniu, a było użytkowane niezgodnie z wytycznymi producenta opisanymi w specyfikacji urządzenia to reklamacja może nie zostać uwzględniona
3) Dyski SSD – posiadają one w opisie specyfikacji informację o parametrze TBW (Total Bytes Written), który określa liczbę terabajtów, które mogą być zapisane na dysku w całym okresie użytkowania. Jeśli zatem użytkownik w okresie dwóch lat liczonej od daty odbioru produktu przekroczy liczbę terabajtów zapisanych na dysku to reklamacja nie zostanie uwzględniona. W przypadku użytkowania dysków SSD, które mają zastosowanie w miejscach, gdzie transferuje się duże ilości danych np. serwery, należy nabywać dyski o odpowiednio wysokim parametrze TBW. Wyjaśnienie: Nie dotyczy zwykłego użytkownika komputera, który użytkuje komputer do pracy biurowej, Internetu czy grania. W takim przypadku jakikolwiek dysk SSD nie ulegnie znaczącemu zużyciu przez wiele lat.
4) Reklamacji nie podlegają urządzenia które posiadają uszkodzenia fizyczne wpływające na działanie urządzenia lub uszkodzenia fizyczne obrazujące sposób uszkodzenia towaru.
5) Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe na skutek działania zbyt wysokich napięć, temperatur czy zalania różnorakimi płynami.
6) Reklamacji nie podlegają urządzenia, jeśli w przypadku ujawnienia przez użytkownika wady urządzenia, nadal je użytkował, powiększając tym samym zakres uszkodzenia i tym samym zakres naprawy.

Szczegółowe informacje dotyczące praw i obowiązków podczas składania reklamacji są dostępne na stronie internetowej Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

Zasady naprawy bądźwymiany uszkodzonego urządzenia:
Reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia. Jeśli termin ten nie zostanie dotrzymany przez Doliński Łukasz ZNAK.PL reklamację uznaje się za zasadną.
Wszelkie informacje związane z rozpatrywaniem reklamacji są przekazywane klientowi za pomocą wiadomości email lub w przypadku jego braku, telefonicznie.
Sposoby naprawy urządzeń:
- Jeśli urządzenie uległo uszkodzeniu firma Doliński Łukasz ZNAK.PL zobowiązuje się do jego niezwłocznej naprawy w celu przywrócenia jego pierwotnych właściwości z wyłączeniem części urządzenia które podlegają naturalnemu zużyciu
- Jeśli urządzenie nie może zostać naprawione z przyczyn niezależnych od Doliński Łukasz ZNAK.PL to zostaje wymienione na urządzenie nowszej generacji, które posiada takie same lub wyższe parametry od urządzenia reklamowanego. Dopuszcza się, że urządzenie takie może być produktem używanym innego producenta. Wynika to z tego, że w branży elektronicznej szybko zmieniają się technologie i producenci przestają produkować urządzenia o określonej specyfice i funkcjonalności, co powoduje, że nie można zastąpić reklamowanego produktu, produktem nowym o właściwościach uszkodzonego urządzania. Np. klientowi po 23 miesiącach uszkadza się płyta główna do komputera stacjonarnego, której nie można naprawić, a producent nie może wymienić na nową sztukę bo już takiego modelu nie produkuje. Aby zatem zapewnić klientowi możliwość uruchomienia komputera, reklamowana płyta główna zostanie wymieniona na inną, która umożliwi zamontowanie w komputerze i która jest kompatybilna z pozostałymi podzespołami, podobnie jak płyta główna która uległa uszkodzeniu.
- Okres niezgodności towaru z umową dla osób fizycznych oraz rękojmi dla firm zostaje wydłużony o czas pobytu reklamowanego towaru w serwisie Doliński Łukasz ZNAK.PL
- W drodze porozumienia z nabywcą urządzenia firma Doliński Łukasz ZNAK.PL dopuszcza możliwość zwrotu całości lub części pieniędzy w zależności od wartości rynkowej reklamowanego produktu oraz dopłatę do nowszego lub zupełnie innego urządzenia według porozumienia zawartego z klientem.

Przykłady reklamacji, jeśli naprawa reklamowanego urządzenia nie jest możliwa:
1) Uszkodzeniu uległa karta graficzna, płyta główna czy pamięć która nie jest już produkowana przez producenta. W takim przypadku wymieniamy kartę graficzną na taką samą lub nowszej generacji o większej wydajności tego samego lub innego producenta. Karta może być nowa lub używana, w pełni sprawna.
2) W przypadku uszkodzenia towaru, kiedy klient pilnie potrzebuje naprawić lub wymienić uszkodzony produkt firma Doliński Łukasz ZNAK.PL może zaoferować za dopłatą wymianę na towar nowy lub używany, tak aby klient nie musiał czekać na powrót uszkodzonego urządzenia z serwisu. Przykładowo uszkadza się dysk SSD czy pamięć RAM przez co klient ma wyłączony komputer z użytkowania na czas trwania serwisu. Klient może wtedy dopłacić do natychmiastowej wymiany na nowy, taki sam lub inny dysk SSD czy pamięć RAM, dzięki czemu ponosząc koszt wymiany będzie mógł natychmiast uruchomić komputer.

Każda sprawa jest rozstrzygana indywidualnie i ostatecznie klient decyduje, czy chce z takiej opcji skorzystać, czy woli czekać na powrót urządzenia z serwisu, aby nie ponosić dodatkowych kosztów.

V. Prywatność i dane osobowe
Administratorem twoich danych osobowych przekazanych nam za pomocą wiadomości email czy rejestracji w naszym sklepie internetowym jest firma Doliński Łukasz ZNAK.PL Jeśli chcesz, abyśmy usunęli lub zmienili twoje dane osobowe lub konto w sklepie internetowym to należy taką wiadomość przesłać na email sklep@znak.pl Twoje dane osobowe służą nam do kontaktu z tobą oraz w celu realizacji zamówień na produkty lub w celu przedstawienia oferty na produkty. Twoje dane nie są przekazywane i udostępniane na zewnątrz innym podmiotom gospodarczym.

VI. Zużyty sprzęt komputerowy i elektroniczny
Kupując sprzęt komputerowy i elektroniczny w firmie Łukasz Doliński ZNAK.PL klient ma możliwość pozostawienia nieodpłatnie starego sprzętu w sklepie o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany. Kupując towar w sklepie internetowym należy podczas składania zamówienia w oknie Uwagi wpisać informację o chęci oddania zużytego urządzenia.

Dlaczego nie wolno wyrzucać elektrośmieci razem z innymi odpadami?
- Elektroodpady są źródłem cennych surowców, które można ponownie wykorzystać, oszczędzając jednocześnie naturalne zasoby Ziemi.
- Zużyty sprzęt może zawierać substancje (np. ołów, kadm, chrom, brom, rtęć, freon), które są niebezpieczne dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska.

Rodzaje substancji niebezpiecznych w wybranych rodzajach sprzętu:
Monitory, telewizory - Arsen, ołów, kadm, chrom, rtęć (Substancje te posiadają silne właściwości trujące, mutagenne i rakotwórcze)
Komputery - Związki bromu (Powodują schorzenia układu rozrodczego i nerwowego)

Symbol przekreślonego kosza na śmieci umieszczany na sprzęcie, opakowaniu lub dokumentach do niego dołączonych oznacza, że produktu nie wolno wyrzucać łącznie z innymi odpadami. Obowiązkiem użytkownika jest przekazanie zużytego sprzętu do wyznaczonego punktu zbiórki w celu właściwego jego przetworzenia.
Nasz numer BDO: 000491797
Powierzchnia sali sprzedażowej wynosi 50 m2.

Zgodnie z Ustawą z dnia 11 września 2015r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym informujemy, że nasza firma Łukasz Doliński ZNAK.PL jako Dystrybutor i punkt serwisowy ma poniższe zobowiązania:

Art. 37.
1. Dystrybutor obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w punkcie sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.
2. Dystrybutor, dostarczając nabywcy sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt dostarczony.
3. Dystrybutor prowadzący jednostkę handlu detalicznego o powierzchni sprzedaży w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wynoszącej co najmniej 400 m2 poświęconej sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych, jest obowiązany do nieodpłatnego przyjęcia w tej jednostce lub w jej bezpośredniej bliskości zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, którego żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25 cm, bez konieczności zakupu nowego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych.

Art. 40.
1. Prowadzący punkt serwisowy jest obowiązany do nieodpłatnego przyjęcia zużytego sprzętu, w przypadku gdy naprawa przyjętego do punktu serwisowego sprzętu jest niemożliwa ze względów technicznych lub gdy właściciel sprzętu uzna, że naprawa sprzętu jest dla niego nieopłacalna.

Art. 41.
1. Dystrybutor oraz prowadzący punkt serwisowy mogą odmówić przyjęcia zużytego sprzętu, który z uwagi na jego zanieczyszczenie stwarza zagrożenie dla zdrowia lub życia osób przyjmujących zużyty sprzęt.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, posiadacz zużytego sprzętu przekazuje go do zbierającego zużyty sprzęt lub prowadzącego zakład przetwarzania.

Punkty odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego:
REMONDIS Sanitech Poznan Sp. z o.o.
ul. Górecka 104 61-483 Poznan Tel.: +48 61 6640733
Numer BDO 000012573

ZŁOMAR Arkadiusz Słomka
ul. Średzka 18 61-023 Poznań tel. 607 451 644
Numer BDO 000004633

Pandera Wanda Zawadzka
ul. Mostowa 26/34 61-854 Poznań tel. 500310977, 511801827
Numer BDO 000019193

Ekos Poznań Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 12 61-022 Poznań tel. 61 871 85 00
Numer BDO 000004046

https://www.remondis-polska.pl/pl/lokalizacje/
http://mapa.oddamodpady.pl/

VII. Zmiany w regulaminie
Jeśli nastąpią zmiany w regulaminie otrzymasz od nas informację o tej zmienia na email wraz z załączonym nowym regulaminem w formacje PDF.
Składając kolejne zamówienie internetowe zobowiązujesz się do akceptacji aktualnie obowiązującego regulaminu.